onsdag 20 augusti 2014

Sprint imorgon!

Imorgon gör jag debut i sprintsammanhang och idag gjorde jag egentligen min första specifika träning för sprint. Svårt är det men fick till det hyfsad och tror jag har hittat min startteknik nu, dock slutade jag med att körs in i en buske, men den var mjuk så det gick fint. Min stártteknik kommer vara att starta i sidled och trampa runt mot åkriktningen, gick fortast så för mig. Tränade med Gustaf med alla olika starten, han är snabb, så lite förvånad att jag inte var allt för långt efter. Håkan var med och analyserade våra starter och teknik, det var bra det.

Imorgon kör jag, Gustaf och Håkan till Trollhättan, där även Adam och Fia ska vara med. Ska bli kul att vara med och tävla mot världens bästa sprintåkare på rullskidor. Det kommer går vansinnigt fort, kommer nog att vara några sekunder efter de allra bästa, trots banan bara är 150 meter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar