fredag 8 augusti 2014

På plats i Idre!

Sent igår kom vi fram till idrefjäll, där vi dvs jag, Simon, Gustaf, Adam och Fia ska bo i en stuga ett par dagar och träna och tävla i idrebackrace som är lopp 2 och 3 i den svenska rullskidcupen. Vi test körde den allihop på förmiddagen, först jag, Adam och Fia, där Gustaf och Simon filmade från bilen. Sen var det dags för Gustaf och Simon att åka, jag passade på att köra halva backen igen, som är den brantaste delen innan jag och Fia bytte plats i bilen och filmade. Tyckte det kändes bra för min del, ingen direkt hög puls, snitt i a1, men en del i a2 i de brantaste partierna.

Fortsatte själv sen på klassiska hjul (4:or) till rullskidbanan, där jag direkt mötte Markus Jönsson. Markus har blivit 10:a i Vasaloppet och innan skatepassen hade han fått elpex hjul av mig och nu kunde vi testrullar swenors nya 2:or kontra och elpex 2:or, vi märkte faktisk ingen skillnad direkt, kanske att swenor rullade något bättre. De nya swenor hjulen är för övrigt mer kantade än innan, än de gamla som är mer rundade. Intressant att jämföra, vi väger lika mycket och står ungefär likadant på skidorna, vilket gjorde att testerna i högsta grad är relevanta, intressant var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar