torsdag 21 augusti 2014

Sprint debut

Nu var sprint debuten avklarad, gick sämre än träningen igår så det var ingen vidare debut, allt gick helt enkelt fel. Vi startade med 15 sek mellanrum mellan varje åkare och jag startade efter Adam. Blev strul när Adam stack iväg, då startgrinden inte hade öppnas när Adam skulle passera förbi, så jag visste inte riktigt vad som hände utan jag bara startade ca: 3 sek senare än utsatt tid och missade att komma iväg i starten. Efter starten kom jag aldrig riktigt in i det, men att vara helt ärlig så skulle jag aldrig haft en chans att ta mig vidare, denna gång. Blev 18:e man och 16 fick åka i utslagsheaten senare. Skrapade ihop lite poäng i alla fall. Nästa år ska jag vara bättre förberedd och tränat mer på detta. Det är faktiskt bara 3 veckor innan sprinten i sm avgörs i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar