torsdag 26 juni 2014

Snart dags för Stockholm challenge

Imorgon ber det av till den svenska huvudstaden för att tävla i Stockholm Challenge, där jag har höga målsättningar. Dock ingen vidare form då jag fortsatt min hårda mängdträning och skulle varit roligt att veta hur många andra svenska skidåkare som har tränat mer än mig. Har redan nästan tränat 80 timmar denna månaden. Ändå är målsättningen hög inför tävlingen och jag tror och hoppas på pall plats men blir nog svårt att slå Patrik Karlsson som ska försvara sin vinst från förra året, men jag ska göra mitt yttersta för att ge honom en match. Annars finns det många fler duktiga utmanare där bl.a. några från klubben. Klubben Ski Team Skåne.

Kl 13:00 går starten för första delmomentet i tävlingen, som är rullskidor klassisk på 2:or (omdiskuterat) 42 km. Ambitionen är att hålla till långt fram och försöka hitta en klunga med rätt och bra tempo. Kan vara en första klunga som sedan splittras, brukar bli så! Många duktiga rullskidåkare är med så det lär bli tufft att åka. Cyklingen går sen kl 17:30 och är ca: 130 km långt. Målet kommer vara att ligga med i förhoppningsvis i första klungan, har ändå cyklat en del senaste 2 månaderna så jag hoppas det kan fungera väl. Dock svårt att veta hur kroppen reagera då rullskidloppet lär tar ut sin rätt och är väldigt viktigt i fortsättningen i den svenska rullskidcupen http://www.skidor.com/sv/Varagrenar/Rullskidor/SkiTeamSwedenROLLCup/.

Dagen efter på söndagen avslutas hela challenge med ett trail lopp över 21 tunga sm, där vi ska springa upp för hammarbybacken vid 2 tillfällen. Har dock en lite inflammation i ena hälen men med god hjälp av sjukgymnasten Elin Vesterskov har jag fått behandling som gör att en start i trail loppet kan bli verklighet.
Hoppas på det bästa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar