fredag 6 juni 2014

Firade nationaldag......på mitt eget sätt!

Idag är det Sveriges nationaldag och det firade jag med två långa fina pass. Började med ett lugnt rullskidpass i klassiskstil på 2:or. Var seg idag, brukar antingen vara jätteseg eller jättepigg efter vilodagar, kroppen reagera väldigt olika och idag var den seg. Körde ca: 20 impulser som var 3-10 sek långa. Låg på 64 % totalt, vilket är lågt men samtidigt sliter det inte plus att man få lite lite fart med alla inlagda impulser under passet.

Efter lite trädgårdsarbete hemma var det dags för dagens andra pass, cykling stod på programmet med lite extra tryck lite här och där. Fortsatt blåsigt var det idag, så hade medvind tills jag kom till en av Österlens högsta punkter (162 m.ö.h.). Snitt ditt 35 km/h med ca: 120 m stigning. Sen gick det nedför generellt men samtidigt motvind, men kände att jag kunde trycka på och hålla fin fart och kadens. 7,1 mil blev det och ett snitt på nästan 34 km/h, tror nog inte jag varit så stark som cyklist som just nu. Få se hur det blir med Vätternrundan, vet inte riktigt vår ambition än, men skulle varit roligt att cykla med ett team med målsättning på under 8 timmar. Ska cykla med Herbalife, testade även H24 cykelkläderna idag, gick ju fint fint!

Imorgon är det en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar