söndag 15 juni 2014

Klubbmästare!

Efter dryga ett dygn efter man tog sig i mål i Vätternrundan var det dags att åka Ski Team Skånes första klubbmästerskap och det var skate som gällde. Banan gick i fin svag kuperad terräng och mätte 17,3 km lång med ca: 100 höjdmeter stigning. Det var fin asfalt, så bra förutsättningar att trycka på, dock totalt 5 st 180 grader svängar.......men då fick man träna på skarpa kurvtagningar ;). Det var individuell start med 1 min mellan varje åkare, med totalt 8 st deltagare. Man kan väl säga att i "H21" var det jag, Gustaf, Simon och Daniel som tampades om mästartiteln. Efter en natt med 0 timmar sömn och 9 timmar cykling dagen innan så var mina förväntningar så gott som noll. Trodde inte att jag skulle kunna vinna över någon av dem. Hade ingen större energi i benen. Startade efter Gustaf, Simon och Daniel, vilket med facit i hand var bra att göra, då man hade koll på hur man låg till. Efter mig startade Lasse och Håkan. Med också var Bengt  som gjorde ett kanon lopp för övrigt. Även Thomas var med, men körde klassisk.

När starten gick var det segt att komma igång, rent tekniskt kändes det helt okej men trötta sega ben. Det tog ca: ett varv innan jag började få upp farten och hade den klart bästa tiden på andra varvet. Började ta en del på Daniel också. När varv 2 var avklarat trodde jag var i mål och bara rullade ner och stannade klockan men förstod ganska snabbt att det var ett halvt varv kvar. Trots detta hade jag även denna del av banan  snabbast tid och var nästan ikapp Daniel i mål. Vann förre Gustaf med 22 sek och Daniel 3:a, 57 sek bakom. Väldigt överraskad att jag vann, vi är många duktiga i klubben nu. Men med ett snitt på 30 km/h med alla vändningar är jag väldigt nöjd över. Tror att jag har tagit bort mina inlägg och ersätt med sportsulor som gjort att jag har en helt annan balans och kan åka mer avslappnat. Snitt 88 % (kanske inte så konstigt) och max 94 %. Tackar Lotta och Håkan för det lilla men fina arrangemanget!

Resultat KM skate 17,3 km 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar