söndag 8 juni 2014

Tuff helg!

Vilket väder det har varit under denna pingsthelg........och mycket träning! Total träningsdos denna vecka har varit 26 timmar, och nästan 10 enbart denna helg. Började med igår morse köra ett fint soligt lugnt distanspass på 4:or med 10 fartökningar. Svag västlig vind och havsutsikt nästan hela tiden, ljuvligt! På kvällen körde jag nästan 20 km löpning i extrem tung terräng med familjens hund Raj. Raj är en Bordie collie, våran vallhund som vallar korna hemma annars, så kondition har han. Vi sprang i Fyledalen i en backe upp och ner för att vänja kroppen att springa just upp och ner. Tanken varatt komma upp i över 1000 höjdmeter men blev knappa 900 m.ö.h., inte illa det i Skåne. Lång vätskepaus i mitten av passet och sen på det igen. Kändes efteråt i benen, har inte sprungit så länge eller lång under de senaste 3,5 åren. Avslutade med ett styrkepass, där jag tränade mage och ben.

Idag bar det av till västra, närmare bestämt Lomma, där jag skulle köra med mitt team till Vätternrundan. Var bra att vara med och träna på klungkörning och vi körde mycket belgisktkedja d.v.s. det är som att köra jägarmarsch på rullskidor......typ. Vi körde till Landskrona och fikade och sen tillbaks. Gick inte direkt fort men nyttig träning att träna flera. Snittpuls på 112 (58 %) säger väl det mesta att man hade det ganska behagligt i det finna sommarvädret. Fortsatte sen  min "västkust turné" till Söderslätt och Gessie där jag och Johan körde ett distanspass till Skabesjö via Svedala och hem. Körde på 3:or och hade ett fint tryck i stakningen idag. Att jag inte känner mig så värst sliten, beror till stor del att jag har kört väldigt lite med belastning (A3) och väldigt mycket A1 och till och med lättare än de. 

Lördag: FM, 110 min rullskidor klassisk distans 4:or med 10 fartökningar under passet
            EM, 130 min löpning upp och ner från en backe, 877 höjdmeter. 40 min Styrka

Söndag: FM, 180 min cykling i grupp, ca: hälften körde vi belgiskkedja
            EM, 120 min rullskidor klassisk distans 3:or, enbart stakning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar