måndag 13 oktober 2014

Tuff period nu!

Längesen jag skrev i bloggen nu, men har haft fullt upp senaste veckan med extra jobb på gården och förstås träning.........mycket träning! Trots detta blev det närmare 20 timmar förra veckan där jag otroligt nog kände mig pigg genom hela veckan. Hade bl.a. Ett stakpass på 3:or med ett snitthastighet på 18,3 km/h, lugnt A1 pass med Johan i perfekt väder med svag vind. Kunde åka i linne, inte illa den 11 oktober. Igår söndag blev det ett fint morgonpass på 4:or med Rikard i Ystad. Ganska blött och mycket skit på vägarna så det var lite svårt att köra de tänkta fartökningarna. Kommer fortsätta köra på  tröga hjul när det gäller klassisk stil, för bl.a. att använda benen mer som jag behöver i de kommande traditonella tävlingar som ska köras i vinter. 

Körde även ett sent cykelpass igår. Kom ut lite sent så det var ganska mörkt när jag kom tillbaka. Hade pigga ben och ett snitt på dryga 33 km/h. Tror detta är den högsta snitthastiheten jag har haft på cykel när det gäller från a till a. Oväntat men skoj! 

Denna veckan blir det mycket mängdträning, troligtvis någonstans runt 25 timmar, körde 3 h MTB på förmiddagen och dryga 2 h styrketräning på kvällen, bra start på veckan tycker jag 😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar