torsdag 16 oktober 2014

Torsdag- min heliga dag!

Torsdagar brukar som sagt vara min vilodag under en normal tuff vecka, så inget undantag idag. Men efter 13 h träning denna veckan hittills så var denna vilodag välkommet då jag även kommit på att jag har jobbat varenda dag sen SM i Stockholm för nästan 5 veckor sen. Jobbat normalt i butiken men mer än vanligt hemma på gården, där vi har haft mycket att göra.

I måndags började jag med att jobba lite hemma och sen ut på en blött tur på MTB i Fyledalen i 3 h. Sen mera jobb innan det blev dryga på 2 h stenhård styrka där jag verkligen utnjytta min nyinköpta skivstång.........få väl se till och skaffa mer vikter snart.......börja bli stark. 

Under tisdagen försov jag mig lite och började känna mig sliten (tränade ändå 20 h förra veckan) men det blev ännu en typiskt blött pass på 4:or och enbart stakning, dryga 15 km/h i A1. På kvällen var det ett gemensamt klubbpass vid St: Hans i Lund, ett sällsynt backigt område, vilket är perfekt för att köra stavgång i 1,5 h. Bra träning inför kommande vintersäsong.

Igår blev det ett 1,5 h långt (ännu ett blött pass) löppass i tuff terräng i Fyledalen. På kvällen klubbträning med teknik och korta intervaller, 30 intervaller för att vata exakt så nog behövde kroppen vila idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar