måndag 6 oktober 2014

Lindenarullen 2014

Lindenarullen, kommer att minnas som fiaskot i Getinge, inget bra lopp alls, 2:a efter gubben Westman, en klen tröst var väl att årets lopp var något långsammare än i fjor. (sämre förhållande tydligen)

Resultat Lindenarullen 2014

Första gången jag åkte detta lopp som gick på en trevlig rolig bana tycker jag, fint väder var det också men väldigt luriga vindar som var tidvisa ganska friska. Kul med individuell start, kan ju köra i sin egen takt. Det gick ganska snett från början, efter ca: 400 meter fastnar det ett löv i ena hjulet och utförslöpan därefter offrade jag handen för att ta bort detta löv, det gick fint, ett löv ska inte förstöra. Redan efter ca: 2 km kände jag att kroppen inte svarade speciellt bra, dålig stakteknik och tajming och 3 timmars sömn är ju inte bästa uppladdning (50 års fest). 

Krigade på och kom ikapp SM- vinnaren Bengt ganska tidigt, innan första milen var avklarad tror jag. Bengt startade 3 min förre mig, fick lite extra pepp men såg redan efter vändpunkten att Westman var mindre än en minut efter i alla fall. Fan.....tänkte jag men tuggade på och körde på ordentligt till Westman kom ikapp efter dryga 20 km och jag släppte förstås förbi honom innan jag fortsatte ganska omotiverad att köra vidare, skulle vinna...... punkt. Fick några bra tips från herr Westman när han rullade förbi som jag tar åt mig, är bättre än honom egentligen men rullskidguden har en otrolig teknik, den dagen man har den, då blir man grym på detta, speciellt på tävlingshjul, är annorlunda än på 2:or, dock gick det fint och det stämde ganska bra i SM
Man måste misslyckas för att lyckas, rullade in missnöjd förstås 2: 47 sek efter och skulle det funnits hade jag ställt mig i skamvrån. Snittpuls på 87 % vilket är helt okej eftersom det blir ganska mycket fartställning på tävlingshjul, maxpuls på 94 % och enbart stakning idag.

Härligt med fika efteråt och fint prisbord, vann ett par eller snarare tog ett par skidhandskar som passade mina små händer. Fick fler tips från Westman, starkare mage, så nu blir det brutalt mage framöver. Och enligt honom har jag inte slagit honom i år då backrace inte är "riktiga tävlingar" :) Hoppas på att di blåe säkrar guldet ikväll, då blir jag glad igen!

Lillfingret blev 20 % större efter tävlingen, även korta lopp kan ge stora blåser......men det har ingen dött av.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar