måndag 26 maj 2014

King of the hill 2014!

Igår avgjordes King of the hill, ett kort, flackt backrace, med prolog skate först och sen jaktstart i klassiskt stil. Det var första gången jag körde detta populära lopp, så lite oviss hur det skulle gå. Jag startade 30 sek efter Samuel Norlen, som är snabb och vunnit loppet förut.......jag såg honom aldrig under loppet. Fick en kass start med problem med tekniken och det bara fortsatte tills jag kom i mål. Tiderna strulade, så var osäker på min tid, men var besviken över min insats ändå och det var inte långt ifrån att Karl-Johan Westberg kom ifatt mig på skatedelen. Han vann förövrigt!

Efter lite mat i magen så var det dags för den klassiska delen och jaktstart, som jag aldrig hade kört förut. Jag startade 4 sek efter Westman och 13 sek förre Rickard. Hade som plan att åka i mitt tempo och förhoppningsvis komma ikapp Westman, men det var inte ens nära, han bara flög iväg. Åkte stressigt och hörde hur Rickard närmade sig men efter ungefär halva loppet, fick jag till teknik och fart, valde att köra stakning hela vägen in, för det kändes att det gick snabbast. Kom ikapp en Junior och  fortsatte att plocka lite på Gustafs gäng längre fram men var ändå en lite bit efter.

Slutade på 11:e plats och 1:27 efter vinnare Westberg. Inte direkt nöjd med min insats, inte heller nöjd att inte tidtagningen fungerade som det skulle, inte första tävlingen det strular. Annars rolig tävling, med fint soligt väder. Nu blir det långt tävlingsuppehåll, då jag ska träna ännu mer.......sliter mycket att resa lång och tävla!

Resultat King of the hill 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar