torsdag 4 september 2014

Tufft nu

Efter trelleborgsloppet har jag fortsatt träna på, vilket börja kännas nu. Dragen efter körde jag med några från klubben ett långpass stakning på 3:or och efteråt bastu och god mat samt planering inför kommande vintern. Själv kommer jag köra mycket traditonella distanser, bl.a. Bruksvallsloppet och sm i Örebro. På eftermiddagen körde jag styrketräning överkropp dvs det blev en Staffan Larsson dag, bara överkropp. 

På måndagen blev 3 h mountainbike och sen 1 h skate utan stavar. På tisdagen blev det ett pass på morgonen med Johan, stakning på 3:or i 100 min och på kvällen skidgång i fyledalen i 80 min. Igår var det styrka på morgonen ben och mage. På kvällen stod klubbträning med intervaller på programmet med mig som tränare. Vi körde en del styrka och teknik och sen tuffa intervaller i hardebergaabacken. Alla verkade bli trötta i alla fall. Idag var det en välbehövlig vilodag, veckans höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar