söndag 27 april 2014

Landsjön runt 2014 - ett skateskär åt rätt riktning!

Då var rullskidsäsongen redan igång, och det är bara 5 veckor sen min vintersäsong tog slut. Jag samåkte med Gustaf, Adam och Fia till tävlingen som startar i Kexholmen, strax norr om Jönköping. Det var en solig dag och nästan helt vindstilla så det var linne som gällde väl på start i det dryga 12 km långa loppet.

Var själv lite osäker både på formen och hur jag skulle åka rent tekniskt, åker förskräckligt illa på rullskidskate. Körde på i starten men tappade klungan innan man kom ikapp igen men tappade snabbt igen strax innan första av två backar började. Kom ikapp Adam i backen och sedan hade vi följe upp till den andre backen med. Sen låg jag och pumpade till cykelvägen med Adam med mig bakom mig. Kom loss när man kom till cykelvägen och kom snabbt ikapp näste man, men det gick inte att gå förbi eller spurta om så jag rullade ganska lätt in bakom på en 7:e plats med tiden 24:55. Lite kritiskt till arrangörerna att de inte lät oss spurta (blir ju roligare för publiken) och bedrövligt att inte tidtagningen funkade trots chip, det blev många fel i resultatlistan men verkade stämma för mig. Hem och träna teknik så ska man nog kunna hänga med i toppen i framtiden! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar